Köpvillkor

Köp

Vid köp av varor från Glam Town AB godkänner du våra allmänna villkor. Försäljning av varor samt tjänster sker endast till beställare som är över 18 år eller med målsmans godkännande.

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.


Kundtjänst & support

Vid beställning eller frågor gällande produkter eller om Glam Towns verksamhet kontakta oss för mer information. Vi besvarar dina frågor inom 48 timmar - helgfri vardag, i annat fall får du meddelande om fördröjning. Övriga frågor besvarar vi snarast möjligt med ambitionen att du ska ha ett svar inom 48 timmar. 

E-post: info@glamtown.se 

Telefon: 073-648 53 00 

Frakt

Produkterna skickas med DHL senast kl. 13:00 nästkommande vardag.
Beställ över 1 000 kronor för att få Fri frakt med DHL via servicepoint inom Sverige.  Förutom expresspaket till salong.

Om varan returneras på grund av att den inte hämtats ut från upphämtningsstället debiteras köparen för returen och eventuella kostnader för att skicka ut paketet på nytt.

Frakt Postombud

Normal Leveranstid skickas varorna från oss inom 2–7 arbetsdagar. Avgiften för normal leverans är 74 kronor. Order över 1000 kronor levereras fraktfritt. Förutom expresspaket till salong. Vid högsäsong kan leveranstiden komma att förlängas vid hög belastning. Vid förseningar tar vi dessvärre inget ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar. Det kan ta längre tid om postföretaget har högsäsong.

Paketet kommer därefter att skickas till din närmsta postombud för utlämning. Glam Town ansvarar inte för vilket postombud DHL skickar paketet till, lämna ett meddelande om önskad postombud.
Se alltid till att lämna korrekta uppgifter vid beställning för att DHL skall kunna skicka en avisering. 

Frakt Företag

Normal Leveranstid skickas varorna från oss inom 2–7 arbetsdagar. Avgiften för DHL Express Företag är 149 kronor - Leverans mellan bemaningstid kl. 09:00-17:00. Du behöver skriva in företagsnamn samt organisationsnummer, annars skickas varorna till närmaste postombud.

Eventuella åter utkörningar betalas av konsumenten, dva finns du inte på plats vid leveranstillfället kommer DHL försöka leverera varorna ytterligare gånger alternativ lämna paketet på ett postombud. Vid utebliven leverans faktureras köparen.

Hämta i vår Klinik

Du får sms när ditt paket finns att hämta hos oss. Avgift är 0 kr.

Outhämtade paket

Ditt paket finns för upphämtning hos upphämtningsställe i 14 dagar. Om paketet returneras till oss på grund att den inte har hämtats ut hos postombud blir köparen fakturerad med 250 kronor samt 74 kronor. Även för eventuella extra kostnader för att skicka ut paketet på nytt, om du väljer att vi ska skicka ut paketet.

Hämtar du inte ut ditt paket och vi får tillbaka paketet, så kommer vi avvakta med att skicka paketet igen tills du har hört av dig igen. 

Om du har valt Klarna som betalningsmetod kommer du även att bli debiterad för fakturaavgiften. Gäller detsamma när du reklamerar paketet.

Om du inte mottagit någon avisering inom 10 dagar bör du höra av dig till order@glamtown.se eller via 073-571 73 60. Den vanligaste orsaken till att orderbekräftelsen uteblir är att man oftast skrivit in felaktiga uppgifter. Kontrollera dina uppgifter som du angivit vid beställningen, det är ditt ansvar att kontrollera din inkorg för en orderbekräftelse samt avisering. Automatisk kan den ha hamnat i din skräppost.

Transportskador

Om du upptäcker skador på ditt paket vid upphämtningsstället ska du inte hämta ut packet, den skickas tillbaka till oss som skadade paket. Därefter kontaktar du oss så hjälper vi dig med en skadeanmälan till DHL. Detta gäller även när du öppnar paketet och upptäcker en skada. Viktigt att du mejlar och förklarar vad du har upptäckt samt skickar en tydlig bild på skadan till oss via order@glamtown.se.  

Reklamationer & Retur

Vi strävar alltid att du ska vara nöjd med ditt köp från oss på Glam Town. Om du får en vara som är felaktig skall du reklamera den snarast möjliga tiden. För att reklamationen ska vara giltig måste du bifoga med kvitto och mejla den till order@glamtown.se , ange ordernummer samt orsaken till reklamationen.

Reklamtionen/Returen sker efter att du varit i kontakt med oss, därefter postar du tillbaka varan.

Reklamationer/Returer som saknar ordernummer samt kvitto kommer INTE behandlas. 

Återbetalning eller byte av en ny vara sker inom 10 dagar från att vi mottagit samt godkänt returen. Det kan ta cirka 3–5 bankdagar innan pengarna syns på ditt konto. Om du har valt att betala med Klarna kommer fakturan annulleras inom Klarnas handläggningstid. Vi ansvara inte för avgifter som kan uppstå under denna reklamationstid.

Du som kund ansvarar för risken med att skicka tillbaka paketet samt eventuella skador under transporten, returen bör ske via spårbar försändelse via postombudet. Konkatas oss så skickar vi en retursedel.

Glam Town AB
Alfred Nobels allè 39A
141 52 Huddingen,

Organisationsnummer: 559209-1697

Om returen inte blir godkänt bör den hämtas ut av kund hos oss på Glam Town, eller förbetala porto för att vi ska posta tillbaka paketet till dig. Om du inte hämtar ut paketet kommer du bli betalningsskyldig för eventuella kostnader. 

Ångerrätt & Byte

Som privatperson-konsument har man 14 dagar ångerrätt från den dagen du mottagit varan. Bytesrätt på produkter vid oöppnad förpackning. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal följande:

  • Ingen bytesrätt eller öppet köp på produkter som kosmetiska varor, redskap på gund av hygieniska skäl.
  • Returnera varan i sluten oöppnad förpackning snarast, inom 10 dagar efter att du meddelat oss om att avtalet frånträds. 
  • Ingen bytesrätt eller öppet köp vid obruten förpackning, det bör vara i originalförpackning. Öppnad eller använd smink, hudvårds-och hygienprodukter tas inte emot av hygieniska skäl. Genom detta sätt kan vi garantera våra kunder orörda produkter.
  • En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
  • Du ska lämna tillbaka varan inom den angivna tiden och varan ska vara i samma skick som när den köptes.

Innan ordern skickas ut kontrolleras paket ytterligare av en av våra medarbetare, för att varorna är är godskick innan de skickas ut till dig.

Returen eller byte av produkt gäller endast efter att du har varit i kontakt med oss. Skicka ett meddelande till info@glamtown.se och berätta vilka produkter du vill skicka tillbaka samt orsaken till bytet. Du som kund står för spårbar retur.

Priser & Betalningar

Varje vara anges med pris inklusive moms och är angivet med svenska kronor. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter och avdragna rabatter. Vi har även rätten att justera evetuella priser på hemsidan vid ändring samt korrekering.

Betalning som sker via betal- och kreditkort via VISA, Mastercard och American Express.

Vi samarbetar med Klarna då vi önskar det bästa för våra kunder när du ska betala fakturan, det ska vara smidigt och enkelt. Ansluta ditt bankkonto i appen eller på hemsidan via Klarna. Du finner alltid vilka fakturor du har att betala under “Mitt Klarna” och sedan “Betalningar” i appen eller på hemsidan. 

Stöter du på frågor angående din faktura kan du enkelt mejla våran ekonomiavdelning via ekonomi@glamtown.se

 

Betalning via Klarna Check-out

Klarna Check-out gör det otroligt smidigt samt enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla via nätet. Du väljer själv vilken typ av betalmetod som passar just dig. Klarna Check-out skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du vad du köper och sedan väljer du hur du vill betala för dem. Betalning sker via faktura, kort och delbetalning.

Du väljer mellan:

  • Klarna Faktura eller Klarna Konto – eller med kort eller banköverföring. Dem är lika säkra allihopa.

 

Klarna Faktura

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en debiteringsavgift om 50,00 kronor per köp. Om betalningen uteblir tillkommer även en påminnelseavgift om 60,00 kronor samt dröjsmålsränta om 25,00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

 

Klarna konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10 000 kronor med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kronor. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11 458 kronor. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kronor. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

För mer information: Allmänna villkor hittar du här

För mer information: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

 

Swish

Betalning med Swish görs i förskott till vårt swish konto, betalningen sker enkelt, snabbt och säkert. Du skriver in ditt mobilnummer, en länk i kassan öppnas upp och skickar signal till din enhet. Kontrollera att uppgifterna är korrekta. Köpet godkänner du med Mobilt BankID och du får omedelbart en betalningsbekräftelse. Pengarna dras från ditt anslutna konto. Swish handel avser handel enbart som privatperson. Vi tar inte emot betalning manuellt till vårat swish konto, enbart via betalningslänke.

Utbildningar

Vid köp av utbildning måste en anmanings avgift betalas in vid köpet och resterade belopp som kvar står för utbilningen bör betalas in 14 dagar innan startdatum. Mer information kring varje utbildning finns vid respektive utbildning.

Anmälningsavgiften återbetalas inte vid sen avbokning eller ogiltig anledning. Endast giltigt läkarintyg som uppfyller krav för återbetalning av kursavgiften. Avbokning eller ombokning bör göras 14 dagar innan startdatum för utbildningen.

Cookies

Cookies är filer som har skapats av webbplatser du besöker. Dessa förenklar din online upplevelse genom att spara webbläsarinformation. Med hjälp av cookies kan du fortsätta att vara inloggad på webbplatser, webbplatsinställningar sparas och lokalanpassad information visas för dig.

Det finns två typer av cookies:

  • Cookies från första part skapas av webbplatsen du besöker. Webbplatsen visas i adressfältet.
  • Cookies från tredje part skapas av andra webbplatser. Dessa webbplatser äger en del av innehållet som visas på webbplatsen du besöker, till exempel annonser eller bilder.
Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.